Facebook Amacından Sapmıştır.


Facebook ilk kurulurken amacı , Harward Üniversitesi öğrencileri arasında gerçekleştirilen bir sosyal ağdır. Günümüzde 500 milyon üyesi ile yayın hayatına devam etmektedir. İlk facebook sözcüğünü duyduğumda askerdeydim. O dönemde bir arkadaşım facebook diye bir sitede ilk okuldan sıra arkadaşını bulduğunu telefonda bana ballandıra ballandıra anlatmıştı. O akşam atv ana haber bülteninde Yüz kitabı çok rağbet gördü isimli bir haber ile ikinci kez duymuş oldum. O hafta çarşı izninde ilk işim bir internet kafeye oturup facebook nedir , ne değildir diye araştırmak oldu. İlk facebook hesabımı 2005 yılının Temmuz ayında açmış oldum. O dönem sadece iki lise arkadaşım ve bir kaç webmaster arkadaşımın dışında facebook arkadaşım yoktu. İlk yıl arkadaş sayım 50'yi geçmezdi , askerden döndükten sonra facebook artık iyice coşmuş ve bir çok akrabamı , arkadaşımı bulur olmuştum.

Artık tüm zamanımı neredeyse internet başında facebookta geçiriyordum.

Sonraki yıllarda artık arkadaşlarımı da aşıp aile bireyleriminde facebook hesabı olduğunu gördüm.

Bu gün 500'e yakın arkadaşım var . 55 yaşındaki annemin ve babamın bile en büyük eğlencesi facebook olmuş durumdadır.

Babam ; ben sayfalarını beğeniyorum diyor , annem bende İstanbul'daki , Erzurum'daki akrabalarımızla görüşürüyorum diyor.

Bu gün o kadar çok arkadaş sayısının içinde paylaşılan o kadar çok şey var ki yetişemiyorum.

Her gün tüm arkadaşlarım 1 video paylaşsa 500 video yapar , hadi bu 500 videonun mükerrer olduğunu yani iki kere paylaşıldığını düşünsek 250 video yapar. Bir insan bir günde kaç video izleyebilir ki ?

Arkadaş listeme bir göz gezdirdim de , bir kaç ilk okul , bir kaç lise , bir kaç üniversite , bir kaç asker , bir kaç mahalle , bir kaç akrabanın dışında ortalam 400 adet tanımadığım , hiç yüzyüze gelmediğim , oturup iki kelam etmediğim , o istek göndermiş ve bende kabul etmişim , bütün ilişkimiz bundan ibaret arkadaşlarla doludur.

Facebook amacından sapmıştır , bu konuda bir kaç önlem almam gerekiyor ve bu önlemleri en kısa zamanda faaliyete geçirmem gereklidir.

Facebook hesabımı tamamen kapatıp , yep yeni bir facebook hesabı ile daha muhafazakar bir profil oluşturabilirim. Her arkadaşlık isteği göndereni kabul etmem olur biter.

Yada mevcut hesabımda arkadaşlarım arasında temizlik yapar , uzun yolu seçerim.

Ama şu bir gerçek ki artık facebook amacından sapmış durumdadır. Saçma sapan gruplar , ne idiğü belirsiz profiller ,  densiz densiz yorum yapanlar , galiba twitter'a  yoğunlaşmak en iyisi olacaktır.

Vural Egemen Sarıgöz
14/03/2012
ileri
« Prev Post
YENİ VE ÖNCEKİ KONULAR
ileri Post »
Thanks for your comment